Alla inlägg under november 2011

Av Ida - 29 november 2011 18:12

Hejsan!

Idag hade vi dans första timmen. Det gick bra:) Sedan hade vi ap (arbetspass) på skolan innan lunchen. Så jag tänkte att jag kunde gå i strumper pga att det bara va ett pass kvar innan lunchen. Så jag skippade att ta inneskorna (tjock sockarna). Och när vi satt och jobbade så gick plötsligt brandlarmet!! (Det var en övning)

Jag och Fanny hade inga inneskor och det är ju snö ute.... -_- Iaf, så sa våran lärare att vi kunde gå och hämta våra skor men alla dörrar var stängda så vi kom ingen vart! Så det var bara att gå ut till snön i sockar... 

 En hel gräsmatta (som var övertäckt med snö) skulle vi korsa för att komma fram till den platsen vi ska samlas när brandlarmet går. Ella och Jesper var som tur var där så jag och fanny fick reda på deras ryggar!:D Fanny red på Ellas och jag red på Jespers :) Haha tack Jesper och Ella!:D

 Sedan så när vi fick gå in igen så kutade vi in till värmen och la våra fötter bredvid ett element:P Haha, ja. Man ska alltid ha inneskor på sej tro ja... :P


Sedan efter skolan så gick ja och provade en balklänning som jag ska ha på söndag (konserten) som mitt jobb som värdinna:) Det är en jätte fin klänning som jag ska ha på mej! Den var brun med silver pärlor på sidan som glittrade jätte fint! Ja, hoppas ni förstod ungefär iaf:P Kanske kommer upp någon bild på den så småning om:) Vi får se. Har för tillfället ingen bild på den.


Imorgon så ska alla sjuor på teater på skolan:) Vi får sluta efteråt! Och då efter teatern så ska jag och Fanny gå på stan och shoppa!;) Mysigt<3<3 Och på torsdag så ska jag följa med bubbas (Amanda) hem och så ska vi fixa oss till danskvällen som är på kvällen! Längtar as mycket!!:DDDD<3<3<3<3 Älskar er tjejer<3



Hörs, Ida




Av Ida - 27 november 2011 09:37

DET SNÖAR!:D


Tänk att jag hade skrivit i ett inlägg för några dagar sedan att tänk om det började snöa som en 1:a advents present. Och så gjorde de det!!!! Fantastiskt!<3 Jag är så lycklig att det äntligen har börjat snöa!! Yes! :D

 Nu ska jag ner och äta frukost och så beger sig familjen till birsta och sedan till stan:) Hejdå alla fina!



Hörs, Ida

Av Ida - 26 november 2011 15:58

      

             

 


Har redegerat lite bilder som jag tänkte dela med mig:) Vilken tyckte ni mest om?


Hörs, Ida

Av Ida - 25 november 2011 17:47

Hejsan!

Ska börja att förmedla allihop att jag mår mycket bättre. Nu har jag bara hosta och förskylningen börjar bli mycket bättre nu! Så nu är det verkligen på bättringsvägen:D

Imorgon så ska jag ta det lugnt och vila tills på söndagen.

Då ska jag först gå på birsta med familjen och shoppa :D Sedan åker jag till stan och ska stå där med min klass och sälja på en julmarknad - kom och köp vettja!:D Och efter att jag har stått där så ska jag iväg och knäppa kort:) Jag ska vara värdinna på en konsert den 3 december. Längtar! För på morgonen så ska jag och min 3-männing, Ebba ( som också ska vara värdinna) gå till frissan och bli fixad och tro vi skulle få låna kläder som vi skulle ha på oss på kvällen också! Rena lyx :P Ja iaf, så skulle vi knäppa kort till konserten. Det är Ebbas mamma, Annelie som håller i det här :) Så på sändag blir det full fart från morgonen till kvällen!


Kom gärna och titta på konserten den 3 december på tonhallen! :)

 


Nu har jag nyss ätit :) Kött, mums! Innan maten så har jag städat mitt rum :) Mamma bytte gardiner och hängde upp en julstjärna i fönstret. Och så tog pappa bort mitt akvarium som såg förskräckligt ut! Var väldigt skönt att bli av med det kan jag säga :P

Så nu är mitt rum väldigt juligt och rent! Ska bara lägga in två runda röda mattor sedan är allt klart! :D

På söndag är det 1:a advent! :) Tänk om man får snö som en 1:a advents present!? Det skulle inte sitta helt fel...


Men ha en trevlig helg allihop! :)


Hörs, Ida

Av Ida - 25 november 2011 10:52

Grattis Linnea på födelsedagen! Hoppas du får en toppen dag. Önskar att jag vore frisk och kunde gå på skolan för att träffa födelsedagsbarnet... :(


 

(En gammal bild på mig och Linnea) 

     

 

Men GRATTIS!!!!!:D<3<3<3<3 Kram på dej! :*


Hörs, Ida

Av Ida - 24 november 2011 14:55

Hej!

Idag var jag hemma från skolan och imorgon ska jag också vara hemma. Jag är inte direkt bättre om man säger så... Imorse när jag vaknade hade jag svin ont i halsen och kunde knappt svälja utan att det gjorde jätte ont :'( Amanda är fortfarande sjuk - krya!!!<3<3<3


Idag är det den 24 november. Om precis en månad så är det julafton och inge snö har kommit än...! Helt otroligt:(

(Det här inlägget vart inge roligt, jag vet)


Hörs, Ida


Av Ida - 23 november 2011 17:05

Hej,

idag har jag varit hemma från skolan. Jag sov till 11 typ och sedan la jag mig i soffan med täcke och allt och såg på Eclipse. Sedan så kom pappa och Jonas hem med pizza! Jag och pappa åt kebab pizza och jonas åt kebabrulle. Sedan så visade Jonas mig något slags kontrollspel när man skulle kunna göra massvis med saker samtidigt på datorn. Men jag har inte orkat spelat det idag så någon annan dag får jag vinna över honom! (Vilket är omöjligt):P

Sedan efter maten fortsatte jag och såg på Eclipse och när filmen var slut så vilade jag i typ 4 timmar i soffan. Dagen har spenderats i soffan och i sängen. Men man orkar ju ingenting när man är sjuk :'(

 Jag är mycket värre än vad jag var igår också. Nu har jag ont i örona, halsen, jätte förskyld och jätte hostig! Och ibland när jag hostar så får jag jätte ont ovanför bröstkorgen:'( Vilket inte är så himla skönt direkt...

 Oh så saknar man ju vissa jätte mycket! Jag vill inte vara sjuk!:'(


Hörs, Ida


 

Av Ida - 22 november 2011 16:55

Hejhej:)

Dagen har rullat på som vanligt. Första lektionen var det dans - lika kul som vanligt! ;) Sedan sista timmen så hade vi idh, fast jag var inte med pga att jag är dunder förskyld och har ont i halsen :'( Och min söta Amanda är fortfarande sjuk!!!! :'(((( Saknar dej, bubbas ;D

  Jag fick skjuts hem av Fannys mamma vilket var väldigt snällt. Så nu sitter jag här och väntar på att mamma ska komma hem och laga mat :D (Intresseklubben antecknar).

 Nästa torsdag är det danskväll!:D Längtar tok mycket!!!!!!! Hehe, fråga dom på skolan så kan ni sedan avgöra om jag gillar eller älskar att dansa! hihi :P Ja, danskvällen är som sagt nästa torsdag. Det är ett dansband (Blender) som ska spela. Våran skola har en egen danskväll så det är bara dom från min skola som kommer vara där. Och om någon kille bjuder upp en (alla från årkurs 6-9) så måste man säga ja. Förra året när vi hade danskväll var ja jätte nervös. Men jag tror jag inte har haft sådär kul på jätte länge! Jag dansade med både sexor,sjuor,åttor och tillochmed nior! Haha det var verkligen jätte kul!!!:D Pardans är faktiskt roligt!


Tänk att få vara en snöboll.

Kastas genom livet.

Och träffa någon du smälter för!

 

Jag vill ha snö!! Snälla börja snöa någongång, tack i förväg!

 

   

 

Hörs, Ida    

     

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards