Alla inlägg under juni 2012

Av Ida - 30 juni 2012 19:25

Hej! Tältningen var rolig, vi somnade klockan halv 7 på morgonen. Och gick upp halv nio. Så ca. 2 h sov jag igår, haha ;) Idag stod jag i glass-kiosken med Emma och Hanna på thule (Lilla VM). Oh efteråt gick jag och Fanny och såg min lillebror spela match. Matfors vann med 2-0 mot GIF :-) Efter den matchen så spelade jag och Fanny fotboll med Oscar :-) Så har min dag sätt ut!


På måndag åker laget till Östersund för fotbollscup så kommer inte kunna blogga då. Och som ni säkert har märkt så byter jag header på bloggen typ hela tiden. Det är pga att jag inte vet vad jag ska ha för någon... haha :-)

Tänkte visa er lite roliga smilesar nu, bara för att :P


                                 


Haha ;-)


//Ida

:)

Av Ida - 28 juni 2012 11:29

Hej!
Snart far jag iväg och möter upp kompisarna mina. Ska bli så himla roligt att tälta!! Och jag känner på mig att det kommer bli jätte roligt eftersom vi har känt varandra i ca. 6 år allihop. Och så efter 5:an så börjar man på olika skolor och då blir det ju automatiskt att man glider isär. Men nu är alla samlade igen! :D


Så jag kommer inte blogga något mer idag, och så får vi se om jag orkar blogga någonting imorgon. Så hejdå och ha det så bra! För det ska iaf jag ha    


Älskar den här versionen av "What hurts the most" som Cascada sjunger! 

Och det här är en annan version av "What hurts the most" fast med Rascal Flatts. Jag har ingen aning om vilken version som är den riktiga, men personligen tycker jag att Cascadas version är bäst utav dem här 2! :D Vad tycker ni?



//Ida


Av Ida - 27 juni 2012 10:39

Hejhej!
Igår var jag ju på stan med Sandra. Köpte en sommarklänning och en tröja :-) Och på kvällen hade vi ju den efterlängtande DM matchen. Vill ni höra hur det gick? ;-)

Okej. Vi spelade grymt bra! Matchen vart 0-0 så det vart förlängning. På förlägningen gjorde Alnö mål när det var typ 5 minuter kvar. Men vi fortsatte att kämpa och resultatet vart att vi fick in bollen på en hörna när det var 1 minut kvar av förlägningen! Så förlägningen slutade 1-1 som ledde till straffar. Och på straffarna förlorade vi. Men det går inte att beskriva hur duktiga vi var igår! Alla gjorde sitt bästa, och alla hade verkligen inställningen på rätt plats. Så om vi spelar såhär bra som vi gjorde igår så kommer det gå hur bra som helst för oss på cupen nästa vecka!


Snart ska jag på fotbollsträning, ska bli roligt! Och sen när jag kommer hem så ska jag packa till tältningen med Lisa, Linnea, Sandra, Oscar och William imorgon. Nu ska jag gå så hejdå!


Hittade en bild på Elina och Tilda som jag bjuder på :-)


 


//Ida


Av Ida - 26 juni 2012 09:50

Godmorgon!
Min mobils batterier tog slut någongång inatt så min veckarklocka som jag hade ställt klockan nio ringde ju inte... Men som tur var så väckte mamma mig vid halv tio. Så det var bara en halv timmes skillnad. Så nu har jag fixat mig inför en dag på stan med Sandra. Får se om jag hittar någonting som jag får med mig hem. Och ikväll är det DM match! Är enormt taggad!! Fast jag blir lite nervös när jag tänker på att det är vinna eller försvinna...Men bara positiva tankar! Haha ;-)


  

//Ida

Av Ida - 25 juni 2012 21:46

Hej!

Nu har jag nyss kommit hem från att ha bowlat med Jesper, Fanny och David. Daniel vart sjuk så vi skulle ta en annan gång ha vi lovat honom, men krya!

Innan bowlingen så var jag och Fanny på birsta. Köpte ett par jeans shorts som jag vart väldigt nöjd med!

Här kommer 2 bilder från bowlingen:


   


//Ida



Av Ida - 25 juni 2012 11:16

Hejhej!

Nu har jag fixat mig inför dagen, Klockan tre så ska vi hämta upp Fanny och då ska vi åka in till birsta. Sedan går hon och jag där i några timmar, äter på IKEA(haha, billigt och bra ;)) och sedan går vi till bowlinghallen och väntar på killarna. Vi hade tänkt och köpa lite godis som vi kan ha när vi bowlar också! Ifall någon undrar :-) Så det här blir nog en trevlig kväll! Men nackdelen med bowlingen är det här med min handled... När vi bestämde att vi skulle bowla så tänkte jag inte ett dugg på min handled. Men igår när jag satt ute och solade så kom jag och tänka på den och frågade mamma hur jag skulle kunna bowla med högerhanden. För jag har fortfarande lite ont i handleden om jag gör någon speciell rörelse eller anstränger den för mycket. Så vi kom fram till att jag antingen skulle bowla med ett lätt bowlingklot eller köra med vänster hand(vilket jag INTE ska göra med tanke på att DÅ kommer jag förlora, haha). Så det blir till att bowla med ett lätt klot och jag hoppas att jag inte får ont i handleden. Hoppas att jag vinner ändå!   


Imorgon ska jag gå på stan med Sandra :-) Och på kvällen är det ju DM match. Taggatagga!!


 


//Ida


Av Ida - 24 juni 2012 11:14

Hej!

La mig jätte tidigt igår för jag var jätte trött. Idag ska jag ut och springa. Är redan ombytt till träningskläder så nu är det bara joggingskorna som ska på plats. Vi har DM match på tisdag så då måste man ju vara uppvärmd! Vi har inga träningar innan tisdag pga midsommaren och allt så vi skulle försöka hålla igång bena hemma istället. Så om det är några fotbollstjejer i laget som läser det här innan tisdagen så UT OCH SPRING!    Eller kör lite bollkontroll eller någonting som ni känner för. För vi ska ju vinna på tisdag!! :D


Imorgon ska jag och Fanny åka in till birsta och shoppa. Och sedan på kvällen så ska jag, hon, Danne och Jeppe bowla. Det ska bli roligt! Undra om dem är duktiga? Haha, jag får väl vänta och se ;-)


                                                  
 



//Ida

Av Ida - 23 juni 2012 14:18

Hej!

Jag har haft det jätte bra igår. Är dock väldigt trött idag (nu)... Är helt slut i kroppen och det känns som ögonlocken ska falla ner när som helst, haha... Antar att det är fler som känner såhär ;-)

 Vi körde många lekar(mitt lag vann alltihop tillslut! :D) och så spelade vi väldigt mycket fotboll, vilket var väldigt roligt! Vi var uppe på fotbollsplanen till klockan halv ett inatt, och när vi kom hem så höll föräldrarna på att dansa pardans till dansbandsmusik ute på altan :-D Så vi satte på en film som vi såg på :-) Jag och Elvira sov i husvagnen tillsammans med hennes familj, och jag sov som en stock när vi väl gick oh la oss. Men jag hade en jätte bra midsommar och hoppas ni andra också hade det! Här kommer det några bilder på gårdagen:


    

             

                       


//Ida


  



Ovido - Quiz & Flashcards